10 Nisan 2012 Salı

10 NİSAN-MERCİMEKLİ PİRİNÇ PİLAVI

1 ay evvel mercimekli pirinç pilavı yapıp resmini facebooka koyunca arkadaşlarımdan biri...bana mesaj attı yanıma bir arkadaşımı da alıp sana öğlen yemeğine geleceğiz diye...Evde olmadığım için ileri bir tarihe erteledik...Dün akşam üstü de Cuma gününde karar kıldık.Menü oluşturun isterseniz ama benim de kafamda var bir şeyler diyince...sen ne yaparsan yeriz dediler...ve beni mahvettiler!!!Rejimdeyim ya!!!Aldım elime yemek kitaplarını onu mu yapsam bunu mu yapsam derken bir baktim saat oldu gece 1.00 ve ben hala ayaktayım ve açımmmmm.Doğru mutfağa...biraz zeytinyağlı barbunya..peynir susamlı kraker yedim ve yatıştı midem!!!

Ama cumaya pilavımı yiyeceğim..Hafta sonuna geçiyoruz nasılsa!!!

MERCİMEKLİ PİRİNÇ PİLAVI

İnanin bulgur kadar lezzeetli bir pilav oluyor.İki türlü pişireblirsiniz.Mericmeği haşlayıp,diğer yandan normal pirinç pilavı pişiriyor gibi kavurup...sadece suyunu koyarken...haşladığnız mercimeğin suyunu ve kendini ilave ediyorsnuz..Diğer tarif ise benim favorim!!!Mercimeği haşladığnız suya...pirinçleri ilave edip yağsız demleme usulü pilavı pişiriyorsnuz..Üzerine pirince ne kadar yağ kullanacaksanız o yağda...bol soğanı pembeleşene kadar kavurup tencereye ilave ediyorsnuz..Yanına da bol sarımsaklı cacıkla yiyorsunuz....

Offff ve gecenin sonu....nasılsa Cumaya mercimekli pilav yiyeceğim diye kaseyle çerez yedim!!!!!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder