16 Nisan 2012 Pazartesi

ÇİKOLATALI SİYAH FASÜLYE ÇORBASI

Meksikalılar siyah fasulyeyi yemeklerinde çok kullanıyorlar.Salatası,köftesi,çorbası yemekleri...Fasülyeli lazanyaları bile var...Ve de Chili  denilen kıymalı siyah fasülyede şeker kullandıkları gibi çikolata da kullanıyorlar.Ben de siyah fasülye aldım ya bu ara onla yatıp onla kalkıyorum.Heyecan olsun diye ben de şeker yerine çikolata kullandım.

Fasulyeleri geceden ıslayıp iyice haşlıyoruz.Bir tencerede çok az sıvıyağda çintilmiş 1 kurusoğan,kereviz sapı,1 diş sarımsağı pembeleştirdikten sonra küp küp soğan ve kırmızı biberi de ilave edip kavurmaya devam ediyoruz.Arkadan domates salçası ve fasulyeleri de karıştırdıktan sonra karabiber,acı biber,yenibahar,kimyon tuz ilavesi yapıyoruz.Suyunu da ilave edip karıştırmaya devam ediyoruz.1 adet bitter madlen çikolatayı da koyduktan sonra ocağı kapatıyoruz.Bu çorbaya mısır da çok yakışıyor.Çok acıkmıştım onu ilave edemedim.Ayrıca  üzerine de Meksikalıların Cilantro ,bizde de adı  taze kişniş olan baharat da  üzerine iyi gidiyor.Ama balkonuma başka baharatlar ekdiğim için taze kişnişim yoktu bu sefer!!!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder