5 Nisan 2012 Perşembe

5 NİSAN



Bugun sabah için programımız hazırdı,sabah 7 de köyde olmam lazım nektarinde seyrekleme başlıyor.Evde oturduğum cicim ayları çoookdan bitti de bana daha bahar ancak geldi:))Seyreklemenin ilk günü diye mühendisim de gelecek.Öglen de burada olacak diye çiftci başının karısına tandır ekmeği siparişi verdim.Annneannem şeker hastası idi ve yememesi gereken şeyleri Efsunun veya artık kime piyango düşerse;))) canı lokma istediğinde  Efsuna bir lokma yapalim,helva istediğinde Efsuna  helva yapalim gibi istediklerini dile getirirdi.....Benimki de ona benzedi sanki???Hani gerçi dün de yedim evvelsi gün de amaaaa....mühendisimize de tandır yedirmemiz lazım:))))yanında da yumurta yiyeceğiz ...Benim rejim  de Karatay rejimine döndü her öğlen yumurta!!!Şimdilik şikayetim yok yumurta yemekten...Ama sanırım yumurtaları menemen veya ısapanklı  yumurta,pazılı yumurtaya çevirmek lazım..Mühendisle  ibibik kuşları ötmeden bahçede idik.Hafif bir kahvaltı ettik ve daha sonra mühendisin  programı çıktı, öğlen yemeği bana kaldı..Öğlene doğru sanırım acıktım ve gittim komşudan soğan toplamaya..Valla acikinca komşunun soğanı  komşuya kebap,ciğer,kuru fasulye pilav,kısır görünüyor!!!!!!!Daha da iştahım arttı soğan tarlasında...Gittim bol tere,roka ,maydonoz ,ıspanak topladim...Belki tandiri az yerim?????? Annemin  bize yemek koyarken sanki iştahsızmışız gibi bunu bitirin  biraz daha vereceğim derdi ki...tabağımızdaki tabağı artık bırakmayalım..Ben de aynen annemin dediği gibi  porsiyonun fazla kaçdığını bildiğim halde  roka,tere,maydonozları yememek için tepsideki tandır ekmeği de dahil herşeyi bitirdim.

Eee akşama ne yiyeceğiz??Topladığım yeşilliklerle çorba...Daha evvel de demeiştim çok lezzetli hafif ve besleyici...

Buyrun Roka Çorbası

1 adet soğanı 1 kaşık yağda kavurup  arkadan yıkayıp doğradığım  nerdeyse 2 şer demet roka,tere,ıspanaklalrı kavuruyorum.Bİraz su ilave edip  çok az kaynatıyorum..diğer yandan 1 kaşık unu 1çay bardağı sütte ezip 1 yumurtayla çırpıyorum..Kaynayan çorbaya yumurtalı karışımı yavaş yavaş karıştıra karıştıra ilave ediyorum.Kaynarken ezilmiş 2 diş sarımsak ve 2 yemek kaşığı sirke,tuz,karabiber...altını kapattıktan sonra da pulbiber...Ekşi severseniz içerken limon sıkınca da harika oluyor...deneyin:))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder